هتل کاروانسرای مشیر

09035585203
03536225600
فارسی English
 

اخبار » مروری بر تاریخچه ی هتل کاروانسرای مشیر یزد از دیر باز تاکنون

مروری بر تاریخچه ی هتل کاروانسرای مشیر یزد از دیر باز تاکنون

 

هتل کاروانسرای مشیر یزد وابسته به آستان مقدس حضرت امام زاده جعفر (ع)  ، هتلی تاریخی است که در دل شهر یزد با قدمتی بیش از 150 سال خودنمایی می کند.

فتح اله مشیر الممالک مستوفی یزدی این بنای تاریخی را در حدود 150 سال پیش در زمان مظفر الدین شاه قاجار بنا نهاد.

بازسازی این هتل به منظور بهبود کیفیت در سال 1375 شروع شد و در سال 1385 هتل کاروانسرای مشیر یزد افتتاح گردید.

این هتل زیبا و تاریخی با برخورداری از معماری بی نظیر و ایرانی، در فهرست آثار ملی به شماره 2768 به ثبت رسیده است.

هتل کاروانسرای مشیر یزد در گذشته های دور تنها اقامتگاهی ساده و بین راهی بود تا مسافران خسته دمی آسایش یابند و اکنون به هتلی زیبا با معماری خاص تبدیل شده است.

این بنا که همچون موزه ای باستانی می ماند در مجموع دارای 16 باب اتاق و 3 باب سوئیت ویژه است که همگی در عین برخورداری از بافتی سنتی و قدیمی، از کلیه امکانات لازم برای اقامتی دلپذیر بهره مند می باشند.

روم سرویس، تلفن و اینترنت، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام اختصاصی، یخچال، لوازم بهداشتی ، صبحانه، تلویزیون با شبکه های استانی، کمد لباس و ... از جمله امکانات و خدمات موجود در اتاق ها و سوئیت های هتل کاروانسرای مشیر یزد می باشد.

هتل دارای خدمات لاندری و خشکشویی است تا میهمانان دغدغه ای از بابت لباس های کثیف خود نداشته باشند!

لاندری هتل در ساعت 9 صبح تا 14 در خدمت شما خواهد بود.
لابی هتل در طبقه ی همکف واقع شده و دارای مبلمانی سنتی، اینترنت ، تلویزیون و روزنامه می باشد. از دیگر امکانات هتل کاروانسرای مشیر یزد می توان به خدمات تور، پذیرش 24 ساعته، تاکسی سرویس، خدمات تهیه بلیط، کافی نت، مینی بار با هزینه، خدمات خانه داری و ... اشاره نمود.

از رستوران هتل کاروانسرای مشیر یزد نمی توان گذشت!

رستورانی که به تنهایی شبیه موزه است و با کاشی های هفت رنگ سنتی اش جلوه ای خاص به فضا بخشیده است. بی شک معماری سنتی رستوران هتل با سقف گنبدی شکل، لذت صرف غذا را برای شما دو چندان می کند.

هتل کاروانسرای مشیر یزد در بلوار امام زاده جعفر(ع) در خیابان مصلی و داخل بازارچه مشیر الممالک واقع شده است. این هتل با قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب، انتخابی ایده آل برای اقامت در شهر یزد می باشد.
همچنین به جهت قرارگیری این هتل در بافت تاریخی بکر و وجود ساباط های زیبا میتوانید خود را با خودرو و یا با پیاده روی دلنشین و خاطره ساز در عرض 2 تا 7 دقیقه از هتل کاروانسرای مشیر یزد به مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع کبیر، باغ دولت آباد، مدرسه ضیائیه، آب انبار شش بادگیری و دیگر اماکن تاریخی و دیدنی .یزد برسانید.

 

نوشته شده در: 10 شهریور 1398 ساعت : 07:50
نماد اعتماد الکترونيکي