هتل کاروانسرای مشیر

09035585203
03536225600
فارسی English
 

اخبار » هتل کاروان سرای مشیر یزد موزه ی هفت رنگ

هتل کاروان سرای مشیر یزد موزه ی هفت رنگ

یکی از شهرهایی که هتل کاروانسرای زیبایی را در میان خود جای داده شهر کویری یزد است. کاروانسرای مشیر در دوره قاجار به دست فردی به نام فتح الله مشیر الممالک بنا شد تا مامن کاروانیان خسته باشد. این بنا که روزگاری صدای زنگوله و همهمه کاروانیان از آن به گوش می‌رسید امروزه به هتلی زیبا و مجلل تبدیل شده است.

در سال ۷۵ بار دیگر این کاروانسرا مورد توجه قرار گرفت و مرمت  آن آغاز شد. هنر کاشی هفت رنگ، تلفیق نورپردازی و معماری سنتی  به همراه امکانات مطلوب این کاروانسرا را به یکی از گزینه‌های محبوب مسافران یزد تبدیل  کرده است.

هتل کاروانسرای مشیر ۱9 اتاق که پنجره‌های آنها به سمت حیاط مصفای کاروانسرا گشوده می شود. دیوارهای کاهگلی، بافت سنتی، و پنجره هایی با شیشه های رنگی که هنگام تابش خورشید رقص نور و رنگ را در اتاقها به نمایش می‌گذارند چون آهنربایی مسافران را بارها و بارها به سوی خود می‌کشاند. حیاط وسیع و زیبا، حوض و آبنمای میان آن، رستورانی با انواع غذاهای سنتی نیز این مجموعه دلنشین را تکمیل کرده است.

فاصله این هتل کاروانسرا با مکان‌های تاریخی شهر یزد چون بازار خان، مسجد جامع میدان امیر چخماق و باغ دولت آباد به قدری نزدیک است که با پای پیاده نیز می‌توان این فاصله را طی کرد و از دیدن جاذبه های خشت و گلی این شهر کویری لذت برد

نوشته شده در: 1 اسفند 1398 ساعت : 18:26
نماد اعتماد الکترونيکي